کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری لرستان نسبت به سال گذشته
اجتماعی
بزرگنمایی:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سه ماهه نخست سال جاری کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به 40 روز در سه ماهه نخست سال جاری کاهش یافته است.
به گزارش دیار مفرغ، علی جهانی امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار کرد: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با ارباب رجوع و آراء صادره به عنوان حقالناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسیترین وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار میباشد و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارشناسان روابط کار است.
وی افزود: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تامین اجتماعی و دیگر نهادهای مربوطه جهت ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است.
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به 40 روز در سه ماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، گفت: مهمترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرایندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.
جهانی به تعداد دادخواستهای واصله در سه ماه نخست سالجاری در مراجع حل اختلاف اشاره داشت و خاطر نشان کرد :هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سه ماهه امسال واصل شده که 750 دادخواست در هیئت تشخیص و 220 دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
وی آراء سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را 36 درصد عنوان کرد و گفت: با احتساب پروندههای سال قبل حدوداً 80درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقاء سطح کیفی آراء و رضایت اصحاب دعوی 29درصد از آراء مورد اعتراض در هیأت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و هزینههای اداری و مالی برای اداره کل و اصحاب دعوی تلاش شده که 36درصد از آراء صادره درسه ماهه اول سال 1401 بصورت سازشی حل و فصل شده است.