کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای صنعتی فعال استان و از برندهای ملی صنعت کشور
اقتصادی
بزرگنمایی:
مدیرکل صمت لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای صنعتی فعال استان و از برندهای ملی صنعت کشور است.
مدیرکل صمت لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای صنعتی فعال استان و از برندهای ملی صنعت کشور است.
به گزارش دیار مفرغ، بهمن جعفری در این راستا اظهار داشت: در نساجی بروجرد پنبه خام ، ویسکوز و پلی استر وارد کارخانه شده و به محصول نهایی شامل پارچه تکمیل شده و کالاهای خواب ، آشپزخانه و پوشاک تبدیل می گردد به طوری که روزانه 55 هزار متر طول انواع پارچه خام در بخش بافندگی تولید می شود.
وی افزود: ظرفیت اسمی واحد سالانه 25 میلیون متر طول انواع پارچه تاری و پودی است که در این واحد سال 1401 میزان 19 میلیون متر طول پارچه تولید شد در مقایسه با سالهای گذشته بی سابقه بوده است و به عنوان واحد صنعتی نمونه کشوری انتخاب شد، فرآیند تولید در کارخانجات نساجی بروجرد شامل ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل ، دوزندگی و فروشگاههای عرضه مستقیم( 45 فروشگاه) در کشور است و در سال 1400 بازسازی در بخش فنی و تولیدی شروع شد که عمده بازسازی و نوسازی و طرح توسعه خط رنگرزی و دوزندگی در دولت سیزدهم انجام شد( 421 دستگاه و تجهیز ثبت و سفارش و وارد مجموعه شده که بالغ بر 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت انجام گرفته است) با هدف ایجاد زنجیره تولید ، زنجیره ارزش ، ارتقا بهره وری ، ارتقا کیفیت محصولات ،حذف واسطه ها و عرضه محصولات با قیمت مناسب بود.
مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: در 9 ماهه امسال هم 10 میلیون متر طول تولید داشتند باتوجه به اینکه در سال جاری بحث کاهش فروش تاثیراتی بر میزان تولیدات واحد داشت و مشکلاتی ایجاد نمود در راستا افزایش تامین نقدینگی نیز در قالب افزایش حد اعتباری 300 میلیارد تومان بانک ها ی عامل استان همکاری مساعدت داشتند.
شایان ذکر است این واحد یکی از برندهای ملی محسوب می شود.
جعفری خاطرنشان کرد: کاهش فروش در سال جاری به دلیل بحث افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش خرید توسط مصرف کنندگان منجر به تعدیل نیروی انسانی شد. که این موضوع نیز در واحدهای صنعتی بزرگ معمولا" اتفاق می افتد و امیدوارم مدیران شرکت با ارائه برنامه زمان بندی تولید، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فروش حرفه ای حتی تلاش جهت ورود به بازار های خارجی و تامین منابع مالی مورد نیاز نسبت به افزایش فروش محصولات و متعاقبا ارتقا ظرفیت تولید اقدامات لازم رو بعمل آورند.