به گزارش دیار مفرغ مرضیه قنبریان روز یکشنبه ضمن اعلام این مطلب به رسانه ها با بیان اینکه تاییدیه های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله هستند اظهار کرد: مالکان و مدیران ساختمان، باید آسانسورهای در حال بهرهبرداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.
وی افزود: به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، بایستی درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه، به صورت سالیانه در سامانه مدیریت بازرسی ثبت شود.
وی گفت: به منظور تامین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری و این موضوع به تمام شهرداری های استان اعلام شده است، همچنین صدور پایان کار برای ساختمان های جدید منوط به دریافت این تاییدیه می باشد.
قنبریان با اشاره به استقرار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی در سطح استان افزود: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.
وی گفت استفاده کنندگان از آسانسور می توانند با ارسال کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین که با عنوان شناسه ملی شناخته می شود، به سامانه پیامکی 10001517، از وضعیت تاییدیه آن مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن 33238393 داخلی 143 به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.